Jste zde

Domů

Informatika

Píše mi Ananas a já to nechci číst

Přijali byste žákovskou práci od uživatele „Ananas Games“? Já ji odmítl. Žádné ovoce totiž neučím. Žáka Ananase ani žákyni Games totiž neznám a k nám na školu nechodí.

Blíží se konec školního roku, známky jsou uzavřené a vysvědčení připravené k tisku. A tak se už s pravidelnou jistotou objevuje jeden nešvar, kvůli kterému jsem se dříve rozčiloval a nyní se mu už jen směji. 

Feedly + Pocket = efektivní práce s informacemi

Kombinace těchto dvou služeb vám výrazně pomůže při čtení webového obsahu a při zpracovávání informací obecně.

Navíc šetří čas.

Líp by to nešlo?

Ze slohu jsem měl vždy dvojku a nikdy mi nikdo neřekl proč. Tak to teď doháním a studuji rady zkušenějších.

Učím se, jak psát lépe a zajímavěji. Udržet čtenáře je věda. Podívejte se, kde se inspiruji já.

Ty Brďo v roce 2015

Tý Brďo! Napsal jsem 27 článků za rok. Sám jsem překvapený, že je jich tolik. A lidé je čtou! Což je prima. Kombinace Indie, informatiky a CLILu je sice poněkud zvláštní, ale své čtenáře si zjevně našla.

Je tedy čas na malou rekapitulaci roku 2015.

Bloomova digitální taxonomie pro Android

Poučeným učitelům nemusím Bloomovu digitální taxonomii představovat. Pro všechny ostatní jsem přeložil výborný článek, který vede k zamyšlení, jak využít dotyková zařízení při výuce. Jestliže hledáte příklady zajímavých aplikací, nechte se inspirovat.

CLIL - Tvoříme grafy

Vyjádřit data pomocí grafu by mělo patřit mezi základní dovednosti každého člověka. V této lekci si ukážeme jak vytvořit graf a jaké prvky by měl obsahovat.

Pokud aplikujete ve výuce CLIL, je vše jako vždy doplněno anglickými termíny.

Náš Evropský den jazyků

Cizího jazyka se nebojte a hlavně mluvte. Třeba právě při Evropském dni jazyků.

V Evropě se slaví už od roku 2001 vždy 26.  září. Letos termín připadl na sobotu a proto mnoho institucí, škol a vzdělávacích agentur zorganizovalo své aktivity v předcházejícím týdnu. Přečtěte si, jak jsme se zapojili my s našimi žáky.

I učitel potřebuje zpětnou vazbu

Učitel známkuje, komentuje a často i vysvětluje své rozhodnutí a hodnocení. Prostě poskytuje zpětnou vazbu. Dostals z písemky čtverku? Tady je počet bodů a kritéria. Srovnej je se svým výkonem.

Slovní hodnocení zas může pomoct hodnotit to ostatní, neznámkovatelné. Kdo dá ale zpětnou vazbu učiteli?

CLIL Working together online

Synchronizace dokumentů mezi zařízeními, online aplikace a kancelářké aplikace v cloudu jsou dnes již běžnou záležitostí.

V této lekci se naučíme spolupracovat v týmu, sdílet společně dokument, tvořit online text, prezentaci i formulář.

Proč neučím informatiku

Neučím Informatiku a snad mě to ještě dlouho mine. Učím totiž základní dovednosti člověka 21. století tak, aby byl schopný využívat techniku, kterou je obklopený. A uměl s ní smysluplně a efektivně pracovat.

Snažím se prostě žákům vštěpovat počítačovou gramotnost.

Jak moc lze využít MOOC na základní škole?

Všichni o tom mluví, účastní se toho tisíce lidí a guruové vzdělávání to považují za budoucnost školství. O co jde? Jedná se o MOOC - Massive Open Online Courses.

Je nejvyšší čas vyzkoušet tuto progresivní metodu výuky a sebevzdělávání na vlastní kůži.

Zajímavé odkazy pro výuku jazyků

V rámci tohoto příspěvku postupně zveřejňuji zajímavé adresy pro podporu výuky cizích jazyků. Jazykáři nechte se inspirovat a pokud najdete jinou zajímavou službu, online materiály nebo jiné aktivity vhodné pro výuku jazyků, pošlete mi je. Rád je přidám.

Kurz ICT ve výuce jazyků

Většina lidí si při představě studia cizího jazyka vybaví klasickou knihu, sešit a možná pracovní list plný atraktivních obrázků. Zapomeňte na učebnice. Učit se cizímu jazyku můžeme i jinak.

K dispozici je nepřeberné množství aplikací, online služeb a zajímavých webů.

Pozor na vodu v prášku aneb ověřujeme informace

Toto je hoax

Ne všechny informace publikované v internetu jsou pravdivé. Mnohé z nich jsou neúplné, zavádějící nebo přímo lživé. Podíváme se nyní na pár ukázkových příkladů.

Třídíme odpady - jak dopadla pololetka

Prý je to moc těžké, příliš obsáhlé, úkoly jsou komplikované, úroveň neodpovídá dovednostem žáka deváté třídy.

„Pane učiteli, to nemůžeme zvládnout!“ jsem slyšel několikrát.

A přece naše pololetka podle nedávno publikovaného zadání dopadla výborně.

Stránky

Co je Tybrdo.cz?

Tybrdo.cz je web o cestování, o Indii, Kašmíru, trochu o škole, o práci doma a zábavě v práci.

Pavel Hodál