Ty brďo

 

nevím, čím to je,
ale vždycky skončíme v Indii...

Hodnocení podle kritérií - jak fungují Rubriky v Google Classroom


Rubriky v Google Classroom

Řekněme, že žáci píší slohovku. Vy jako učitel potřebujete oznámkovat zvlášť schopnost žáka poutavě psát a zvlášť hodnotíte množství gramatických chyb. Tedy dvě naprosto odlišné kategorie. 

V takové situaci se hodí takzvané Rubriky. Google Classroom totiž umí ohodnotit jednu práci z několika různých pohledů. 

Jednička ze slohu a trojka z gramatiky

Rubriky jsou přesně to, co hledáte, když vám jedna známka nestačí. A zároveň se nechcete neustále dokola vypisovat u desítek odevzdaných úkolů s podobnými komentáři. 

Hodnocení si nastavíte podle sebe a svých učitelských potřeb. Nemusíte tedy bodovat stále stejně a být omezení na známku 1-5. 

Zároveň každou úroveň v rámci hodnocení můžete slovně popsat a dát tak žákovi zpětnou vazbu, proč zrovna získal tu konkrétné úroveň a body. Toto vám téměř plně nahradí komentáře, které jste jinak byl nucení vypisovat pořád dokola u desítek prací. Rubriky vám tak šetří čas

Hodnocení podle Rubrik vám umožní rozlišit množství podkategorií v hodnocení. Dát žákovi třeba 1 za sloh ale 3 za gramatické chyby. A mnoho dalšího. Zde opravdu nejste omezení jejich počtem. 

Žák tak získá výslednou známku, která je váženým průměrem všech kritérií. Zároveň vidí, v čem chyboval a v čem byl dobrý. Z popisu kritérií vidí, jaké byly původní požadavky a jestli je splnil nebo ne. 

Rubriky v Google Classroom

Jak na Rubriky, pokud nemáte čas koukat na video

  1. Vytvořte nebo upravte libovolný úkol v rámci kurzu. 

  2. V pravé části nastavení úkolu najděte položku Rubrika. 

  3. Vytvořte svoji první Rubriku. 

  4. Zadejte první kritérium - například u slohovky “Práce s jazykem”

  5. Doplňte počet bodů kritéria. Zde máte výbornou možnost určit váhu kritéria v rámci celkové známky. 

  6. Zadejte název úrovně - tedy například “Vynikající”. 

  7. Přidejte popis úrovně. To je přesně ten slovní komentář, který byste žákovi stejně k práci psali. Tady si jej jen připravíte trochu obecněji do šablony. 

  8. Přidejte libovolný počet dalších úrovní a jejich popis. Tedy například “Ucházející”, “Nedostatečný”, “Úplně k ničemu” a mnoho dalších podle vašich potřeb. 

  9. Přidejte další kritérium. Třeba Gramatika nebo Dodržení předepsaného stylu práce… Prostě podle vašich konkrétních potřeb. 

  10. Později při hodnocení konkrétní práce vybíráte pouze z kritéria a určujete, do jaké míry je žák splnil. Podle toho jsou mu přiděleny body. 

  11. Rubriky si vytvoříte pouze jednou. Později u jiných kurzů nebo podobných úkolů je můžete jednoduše znovu použít, importovat a nebo exportovat. 

Rubriky v Google Classroom

Ve videu uvidíte
  • Co jsou to Rubriky hodnocení v Google Classroom

  • Jak vytvořit Rubriky hodnocení a jak je nastavit

  • Jak oznámkovat žákovu práci pomocí Rubrik a usnadnit si tak práci

  • Jak vidí takové hodnocení žák a zda opravdu funguje zpětná vazba

  • Jak Rubriky hodnocení opakovaně použít v jiném kurzu a nemuset je tedy vytvářet opakovaně. 

Scroll to the top