Každý učitel potřebuje

Technologie ve výuce

Jakékoli téma s nimi podáte tak,
že chytne žáky i vás.

Když se slova mění v obrázky…

Přemýšlím, jak souvisí naše imaginace a bohatost slovní zásoby s generativní umělou inteligencí.

Prompt je pro mě algoritmus, ale také i slohovka. Dá se umělá inteligence využít v hodině českého jazyka?

Ukamenují mě pak klasičtí češtináři?
Číst více
Technologie ve výuce

Mobilní zařízení, online služby, aplikace…

Přece nechcete učit 20 let stejně, že?!

Grafika, sociální sítě, prevence kyberšikany, kancelářské aplikace, cloud a spolupráce, tvorba multimédií a mnohé další obory.

To vše by dnešní učitel měl ovládat. Ale hlavně to ve své práci používat.

Naučím vás to

Modrá Karkulka je vážně blbost. Žáky musíme naučit správně se Umělé Inteligence ptát

“Já chci hru!”

Toto napsal žák v ChatGPT jako první prompt ve chvíli, kdy jsme se učili pomocí AI kódovat. Bohužel takové zadání pro AI nezafungovalo vůbec.
V tu chvíli jsem si jako učitel uvědomil, že nás všechny čeká změna a je tu něco důležitého, na čem musíme tvrdě pracovat: Na schopnosti dobře, výstižně a strukturovaně se Umělé Inteligence ptát.
Číst více

Zvítězil jsem nad žáky se Speciálními Vtipnými Potřebami

Ano, i žák se speciálními vzdělávacími potřebami může používat chromebook. Jenže pár posledních dní nám ve škole několik vtipálků schválně mění nastavení přístupnosti a znemožňuje práci ostatním.

Nechtěl jsem to řešit jednotlivě a tak jsem funkci Usnadnění na chromebooku během pár vteřin zakázal. Proč a jak?
Číst více

Jak jsem kupoval od podvodníků kávovar aneb vánoční příběh se šťastným koncem

Moje žena si přála na vánoce kávovar. Dostal jsem výbornou nabídku z pochybného e-shopu, který splňoval všechny rysy typického podvodu. Divná firma, komunikace špatnou češtinou, podezřelá cena i platba. 

Tak začalo velké detektivní pátrání. Nejsem přece žádný hejl, který lehce naletí, že?! Stálo mě to pár hodin času, detektiva na druhé straně republiky a pevné nervy. 
Číst více