Když se slova mění v obrázky…

Přemýšlím, jak souvisí naše imaginace a bohatost slovní zásoby s generativní umělou inteligencí.

Prompt je pro mě algoritmus, ale také i slohovka. Dá se umělá inteligence využít v hodině českého jazyka?

Ukamenují mě pak klasičtí češtináři?
Číst více

Modrá Karkulka je vážně blbost. Žáky musíme naučit správně se Umělé Inteligence ptát

“Já chci hru!”

Toto napsal žák v ChatGPT jako první prompt ve chvíli, kdy jsme se učili pomocí AI kódovat. Bohužel takové zadání pro AI nezafungovalo vůbec.
V tu chvíli jsem si jako učitel uvědomil, že nás všechny čeká změna a je tu něco důležitého, na čem musíme tvrdě pracovat: Na schopnosti dobře, výstižně a strukturovaně se Umělé Inteligence ptát.
Číst více

Zvítězil jsem nad žáky se Speciálními Vtipnými Potřebami

Ano, i žák se speciálními vzdělávacími potřebami může používat chromebook. Jenže pár posledních dní nám ve škole několik vtipálků schválně mění nastavení přístupnosti a znemožňuje práci ostatním.

Nechtěl jsem to řešit jednotlivě a tak jsem funkci Usnadnění na chromebooku během pár vteřin zakázal. Proč a jak?
Číst více